Marjaniemi-Seura Ry

Marjaniemi Seura syntyi vuonna 1954. Perustamisasiakirjan allekirjoittivat eversti T.V. Raatikainen ,palopäällikkö Lauri Karto, maisteri T.J.Särkkä, tullitarkastaja O.Korvenkari, toimitusjohtaja P.Heikkilä ja maisteri Ali Mustonen. Ensimmäinen puheenjohtaja oli Pentti Heikkilä. Marjaniemi Seuran alkuvuosina hoidettiin tieasioita, saatiin asemakaava, vesi- ja viemärijohdot, sähkölinjoja uusittiin, katuvalaistusta parannettiin, otettiin kantaa seurakunnallisiin asioihin jne. Seuran toiminta hiipui ja lopulta nukahti 1959 lähinnä vanhahtavien sääntöjen takia. Itäkeskuksen rakennussuunnitelmat herättivät marjaniemeläiset uuteen aktiviteettiin. Maaliskuussa 1975 nimettiin uusi hallitus ja säännöt ajanmukaistettiin. Marjaniemi Seuran jäsenmäärä on nyt lähes 500. Toiminta-alue käsittää Marjaniemen pientaloalueen. Edunvalvonnan ohella Marjaniemi Seura ry julkaisee omaa Tiedotetta, järjestää kotiseutuiltoja, Marjaniemi Päivän, juhlia, retkiä ja kerää edelleen perinnetietoa vanhoilta asukkailta. Marjaniemi Seura ry kuuluu Helsingin Kaupunginosayhdistysten Liittoon Helkaan ja on jäsenenä Itä-Helsingin Kulttuuriviikot ry:ssä.

miehet