Marjaniemen Purjehtijat ry (MP)

Marjaniemen Purjehtijat ry:ssä on yli 70 venekuntaa. Junioritoimintaan keskittynyt seura on kouluttanut monta SM- ja MM-tason purjehtijaa. Kesän jollajuniorikursseilla noin 30 nuorelle annetaan purjehtimisen perusopetusta suojaisella Puotilanlahdella. Pursiseuran Porvoon saaritukikohdassa Långholmenilla vietetään viikonloppuja, juhannusta, elovalkeita sekä kevät- ja syystalkoita. Tukikohdassa on isokokoinen sauna, ja siellä majoitutaan veneissä. Seura järjestää vuosittain myös matkatapaamisen Saaristomerellä. Seuran paviljonki kotisatamassa osoitteessa Marjaniemenrata 2 on suosittu juhlapaikka ylioppilasjuhlista aina oman kylän bändin säestämiin Leijonien kevätpippaloihin.

marjaniemenpurjehtijat.fi

Marjaniemen Melojat ry (MAME)

Marjaniemen Melojat ry on vuonna 1935 perustettumelontaseura, jonka toimintaan kuuluu kunto-, virkistys-, retki- ja SUP-melontaa. Monipuolinenkalusto tukee harrastusmahdollisuuksia ja vuosittain ostetaan jäsenten mieltymysten mukaan

uutta. Jatkuvasti kasvavassa seurassa on noin 850 jäsentä. Seurassa on vahva talkoohenki, ja jäsenet suunnittelevat ja toteuttavat toimintaa kiinnostuksensa mukaan. Mame järjestää vuosittain 3–5 melonnan peruskurssia. Jäsenille suunnattua koulutusta ja muuta toimintaa on joka viikko. Talvisin harjoitellaan kerran viikossa Itäkeskuksen uimahallissa. Seuran talkootyöllä rakennettu vaja sijaitsee osoitteessa Marjaniemenranta 1.

marjaniemenmelojat.fi